Sesiunea de instruire pentru analiza aplicată a comportamentului și aplicarea sistemului de comunicare prin schimbul de pictograme

În perioada 6-7 iunie 2019, APSCF în parteneriat cu SOS Autism a desfășurat sesiunea de instruire „Analiza aplicată a comportamentului și aplicarea Sistemului de comunicare prin schimbul de pictograme”.

Sistemul de comunicare prin pictograme (PECS) este un program de analiză a comportamentului aplicat și conceput pentru formarea comunicării simbolice nonverbale. PECS nu este limitat de vârstă – formarea PECS poate fi oferită atât unui adult de 50 de ani cu o tulburare cognitivă, precum și unui copil cu vârsta de doi ani fără tulburări cognitive.

La instruirea facilitată de dna Mariana Druc, terapeut comportamental și magistru în psihologia clinică, au participat cadrele didactice și specialiști din instituțiile de învățământ laureate ale Galei Educației Incluzive 2018, care au fost premiate cu seturile PECS: Școala Primară-Grădiniță „Alexandru Donici” din Cahul, Liceul Teoretic „Petre Ștefănucă” din raionul Ialoveni, Școala Primară nr. 21 „Spiridon Vangheli” din Bălți, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din Căușeni, Gimnaziul Hîjdieni din Hîjdieni (raionul Glodeni), Grădinița incluzivă „Povestea” din Nisporeni, Liceul Teoretic „Ștefan Holban” din Cărpineni (raionul Hîncești).

În prima zi de training au fost prezentate aspectele esențiale în analiza comportamentală aplicată și au fost realizate exerciții practice. În a doua zi, participantele s-au familiarizat cu Sistemul de comunicare prin schimbul de  pictograme, care sunt fazele aplicării sistemului și cum să-l utilizeze în activitatea de zi cu zi și au exersat aplicarea acestuia.