În perioada 25-26 iulie, APSCF a organizat un atelier de consultare pe tema „Copii sunt apărători ai drepturilor omului”. La atelierul facilitat de Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului din Moldova (CIDDC) au participat 25 de adolescenți selectați de către membrii APSCF, care au reflectat asupra situațiilor în care au acționat, sau și-au dorit să acționeze și nu au reușit, ca apărători ai drepturilor omului.
Activitatea s-a desfășurat în contextul organizării de către Comitetul ONU pentru Drepturile Copilului a Zilei Discuțiilor Generale, care va avea loc pe 28 septembrie 2018. Ziua Discuțiilor Generale este un eveniment anual, care în acest an va fi dedicat mobilizării internaționale pentru a proteja și împuternici copiii să acționeze ca apărători ai drepturilor omului, în general, și ai drepturilor copiilor, în particular. Tema a fost aleasă pentru a oglindi împlinirea a 70 de ani de la proclamarea Declarației Universale a Drepturilor Omului și 20 de ani de la adoptarea Declarației ONU privind apărătorii drepturilor omului.
În cadrul atelierului au fost discutate conținutul și importanța documentelor naționale și internaționale referitoare la drepturile omului și copilului, ce înseamnă o campanie de pledoarie (advocacy) și comunicare pentru drepturile copilului, pașii pe care adolescenții trebuie să-i urmeze pentru a se putea implica și participa la procesul de monitorizare a drepturilor copilului, cine sunt copiii și adolescenții apărători ai drepturilor omului și copilului care monitorizează respectarea drepturilor copilului în Moldova.
Evenimentul s-a încheiat cu formularea unor recomandări privind respectarea drepturilor copiilor, care vor sta la baza demarării unei campanii naționale de pledoarie privind rolul copiilor ca apărători ai drepturilor lor. Grupul de adolescenți va participa activ la procesul planificării și realizării tuturor activităților din campania care urmează să fie desfășurată de APSCF, inclusiv la stabilirea scopului campaniei, a mesajelor și a planului de acțiuni.